18. SVIATOSŤ ZMIERENIA. PRÍPRAVA

15.12.2019 10:21

18. SVIATOSŤ ZMIERENIA. PRÍPRAVA

Sviatosť zmierenia je moje osobné stretnutie s Kristom, kde mi kňaz službou Cirkvi odpúšťa hriechy. Má 5 častí- prvé tri: spytovanie svedomia, ľútosť a predsavzatie si robím ešte doma v tichu, kde ma nikto neruší. Spytovanie svedomia je najlepšie si robiť pomocou duchovného alebo spovedného zrkadla z modlitebnej knižky alebo inej pomôcky. A to aj človek, ktorý chodí často na spoveď, lebo to mu pomôže hlbšie spoznať svoje vnútro. V kostole robím 4. časť – vyznanie hriechov. Keď spovedajú viacerí kňazi máme možnosť si vybrať spovedníka. Je lepšie, ak tí, ktorí slabšie počujú išli do sakristie alebo do miestnosti pre matky s deťmi. Spovedám sa vždy v jednotnom čísle – sám za seba: nie poohovárali sme, ale ja som ohovárala a vždy v minulom čase: nie pohádame sa alebo nepomodlím sa, lebo to ešte len bude (a z toho, čo bude  sa ešte nemôžem spovedať) iba z toho, čo bolo, čiže pohádal som sa, nemodlil som sa. Nespovedáme sa, že človek zahreší – človek je ten vonku a ja sa spovedám za seba, čiže ja som zahrešil. 5. časť – zadosťučinenie alebo pokuta môže byť nejaká modlitba alebo nejaký skutok pokánia alebo lásky k blížnemu.

Pán Ježiš hovorí, že ak chceme , aby Boh nám odpustil, musíme najprv odpustiť my druhým. S takýmto postojom odpustenia blížnym pristupujme k sviatosti zmierenia, aby sme nechodili na spoveď v stave, keď sa ja hnevám na blížneho.