7. SVÄTÁ OMŠA ( miesto)

21.04.2019 10:23

7. SVÄTÁ OMŠA ( miesto)

Svätá omša je platná od prežehnania do požehnania v samotný deň alebo v predvečer sviatku alebo nedele, v ktoromkoľvek katolíckom obrade.        Tzn. nevybavím si povinnosť účasti na sv. omši, keď som v sobotu na sobášnom obrade bez sv. omše a poviem : bol som v kostole. Nestačí byť v kostole, alebo na ruženci alebo na nejakej pobožnosti, ale mám byť na sv. omši.                Mnohí ste pri rekonštrukcii kostola prispeli nemalou finančnou čiastkou, ale to neznamená, že mám predplatené miesto , na ktoré si nikto nesmie sadnúť. Je prirodzené, že sadáme skoro stále na to isté svoje miesto, ale  ak ma niekto podsadne ( najmä cudzí, ktorí nevie, že to miesto je vaše), nesmiem ho vyhodiť. Samozrejme, že ak sú voľné miesta, tak to využite, príďte bližšie dopredu a sadnite si. Na druhej strane buďme aj slušní a pusťme sadnúť starších, chorých či tehotné. Náš kostol je taký veľký, že nikto by počas sv. omše nemal byť vonku – všetci sa pomestíme. Napriek tomu niektorí a tí istí stoja vonku a to aj v čase nepriaznivého počasia, lebo tam sa dá debatovať a dnu nie, tam sa dá aj pofajčiť a dnu nie. A stoja nielen pred kostolom ale aj pri Boržíka, pri hasičoch a pri cintorínskej bráne. Rodičia, viete, kde sú vaše deti počas sv. omše? A aj väčšie deti. Vás niekedy rodičia skúšali , čo bolo na kázni – niektorí dnešní mladí by nevedeli ani to , aké rúcho mal kňaz. Rodičia, máte zodpovednosť.

Byť vonku bez vážneho dôvodu, kde nič nevidím ani nepočujem , znamená nemať platnú svätú omšu.