14.PRAKTICKÉ OKIENKO (ZHRNUTIE)

01.09.2019 12:47

14.PRAKTICKÉ OKIENKO (ZHRNUTIE)

Na pohreboch som si teraz všimol, ako je dobré, že máme praktické okienko, lebo vy na rozdiel od cudzích viete, že v dome nádeje si pri príchode nekľakáme, lebo tam nie je sviatosť oltárna, neprežehnávame sa pred zomrelým, atď. Preto je dobré, ak sa môžeme poučiť. Praktické okienko máme na to, aby sme robili náboženské úkony správne. Ale niekto si myslí, že to nie je preňho a preto nezmení svoje zvyky aj keď počuje, že ich nerobí správne.    Zopakujme si, že som kresťan katolík rím.kat alebo západného obradu. Kresťanom katolíkom ma robí to, že som pokrstený a vyznávam katolícku vieru; vieru vyznávam okrem iného aj prežehnaním sa. Mnohí zmenili svoje haky-baky na dôstojné prežehnanie – tzn. robím na sebe viditeľne kríž, ktorý začínam dotykom prstami na čele... všimol som si na dovolenke v Chorvátsku, ako každý – malí i veľkí- sa krásne prežehnávali, ale málokto si vedel správne pokľaknúť... Malý kríž pred evanjeliom na čele, ústach a srdci robíme naraz – 3 slová Sláva Tebe, Pane – 3 krížiky... S pokľaknutím a kľačaním niektorí majú problém –robme ho alebo poriadne alebo nijako – kľačanie vyjadruje moju úctu a pokoru pred Bohom – na pozdvihovanie, Baránok Boží a pri otvorenom bohostánku i pri vyloženej sviatosti na obidve kolená – ak ma bolia kolená, tak si nekľakám... čupenie neexistuje.